Tuesday 25 September 2012

HAIWAN YANG BERNAMA CHARLIE



Haiwan Charlie
-
-
-
-
-

Contoh kesan sengatan charlie
-
-
-
-
-

Contoh kesan sengatan charlie



Assalamualaikum . . .


Hai kawan-kawan, korang pernah dengar tak haiwan yg bernama charlie ? Apa ? Charlie ? Dulu kat PLKN pon ada kompeni nama Charlie ! Eshhh, nie bukan charlie kat PLKN tuu, nie charlie sejenis haiwan berbisa. Nama lain bagi haiwan tuu aku taktau laaa, Tp ia sangat berbisa. kesan kakinya boleh menyebabkan kulit kita luka seperti melecur dan kengkadang tuu ia meninggalkan air bisa.Sungguh menyakitkan.Sebenarnya aku terkena sengatan binatang tuu dibelakang badan.Ouchh, saket tak terkata.Ia ditambah pula dengan gatal-gatal. Memang rasa miang yg teramat . Mula-mula kena tuu sedikit saja then lama -lama kesan tuu merebak. Aku dah sapu ubat, tetapi luka tuu mengambil masa jugak laa untuk sembuh . Dan doktor cakap ia selalunya meninggalkan parut ! ohh tidakkk  ! ! Aku tak tahu dari mana datangnya haiwan tuu sebab aku cari kat bilik tak jumpa pon walaupon seekor. Yang penting aku tahu, aku kena sengat Charlie.Setiap kali  Charlie nie merayap kat badan kita,meninggalkan kesan bergaris yang panjang & banyak jugak laa .Sebab orang cakap bisa charlie nie ada kat kaki dia. Sebelum nie member-member aku yg kena,kali nie giliran aku pula.Aku dapat merasa sendiri betapa sakitnya dan aku sampai nangis time nak sapu ubat or time berpeluh . Memang terasa sangat kepedihan tuu . Aku taktau apa ubat yg paling mujarab dan cepat nak hilangkan kesakitan nie !  Ubat doktor pon mengambil masa yg agak lama untuk sembuh. Aku redha jelaa. Peringatan untuk semua, pastikan anda usyaaa dahulu sekeliling anda sebelom melakukan sesuatu sbb charlie nie kecik saja & kengkadang tuu kita tak perasan sangat akan kehadirannya :) Perghhhh, skemanya ayat aku ! haha , Ermmm,Dah la kot setakat tuu perkongsian aku, lain kali aku bercerita lagi yaa . k papai (!) 

Yang Benar
IntanShuhaila

No comments:

Post a Comment