Saturday 22 September 2012

KEBOSANAN YANG TIADA HAD

Assalamualaikum . . .


Hai korang ! Aku bosan laaa, taktau nak buat apa.Jam dah menunjukkan pukul 3.38pagi tapi mata aku still lg segar.Aku dah terbiasa tidur lewat,tp bila aku balik rumah pukul 11 aku dah tidur, aku pon taktau kenapa senang sangat tidur kalau kat rumah.Sebenarnya, aku taktau nak buat apa dah. Hari nie kan hari cuti, so kebiasaannya hari cuti mcm nie student-student akan tidur lewat termasuklah aku.Tidur lewat pon aku bukannya buat apa.Kengkadang tuu aku baca novel, tp sekarang nie asal tidur lewat jeaa aku online. Boleh dikatakan setiap masa aku online.Kengkadang tuu aku mmg buka pon Facebook & Twitter then aku biar saja.Bukannya main sangat pon.Biasalah, aku kan selalu kena tinggal sorang.Roomate aku selalu balik.Boleh dikatakan setiap minggu dia balik & tinggal aku sorang kat bilik.Dah laa bilik aku aras 5 & bilik yg paling hujung pulak tuu.Hmmm, memang best laa kan,especially time cuti,Jiran2 sebelah semuanya balik sbb depa org Kangar jeaa pon that's why lah diorang selalu takda kat bilik.Tp aku dah biasa. Tinggal sorang pon dah tak kesah.Aku kalau nak balik pon boleh,just ambek masa 45minit jeaa nak balik rumah tp aku malas nak balik.Duk rumah pon sama jaa mcm kat sini.Bosan mcm tuu jugak. Takpa lah sekali sekala duk kat poli nie apa salahnya.Diorang nak balik biar jaa.Tu hak masing-masing takda sapa boleh halang.Sem satu dulu boleh dikatakan 2 minggu sekali aku mesti balik. Tp sekarang tak dah.Sekarang nie,aku nak buat mcm aku tinggal kat Langkawi dulu.Kalau hari jumaat sabtu jeaa aku keluar dari asrama & aku pergi tidur kat rumah classmate aku.Kat sana seriously aku tak fikir sangat pasal nak balik rumah sbb cuba fikir duit tambang feri dah berapa, teksi lg.Selalunya sekali balik tuu kena spent at least rm50 hanya untuk tambang.Hmm memang botak lahhh kan kalau nak balik selalu. Sampaikan suatu ketika tuu time Virus H1N1 menular kat Langkawi.Kami kena kuarantin tak boleh keluar dari Pulau selama dua minggu.Memang duk terperap kat dalam pulau tuu je laa.Tu lah nasib org yg tinggal kat tengah2 pulau.Sebab tuu sekarang nie aku kalau boleh taknak belajar atau kerja kat pulau-pulau nie.Bukan apa, takot time emergency kita tak boleh keluar dari situ .Hmmm mmg tak syok laa.Aku ada banyak pengalaman merantau kat tempat org tp ia still lg kt utara laaa.Mcm-mcm tempat aku pergi ,mcm-mcm cara & mcm-mcm ragam org aku jumpa.Yg tuu tak payah cerita lahhh,nanti2 rasalah sendiri kalau korang berpeluang merantau kat tempat org,Yg penting kena pandai jaga diri bila kita duk kat tempat org nie. Yg tuu jaa aku nak cakap,Kalau pandai jaga diri ,Insyaallah selamat dari segala godaan =) hmmm ,dah laa kot setakat tuuu, aku ada kerja lg nak dibuat, next time aku kongsi-kongsi lg experience aku dgn korang. Papai (!)

Yang Benar
IntanShuhaila

No comments:

Post a Comment